UNDECIDED
"Do the noble thing. You have to finish what you started."
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 19, 2016 3:11:56 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 19, 2016 3:11:56 GMT -5
Caleb zuchtte even. Het was een tijd geleden dat hij een dagje vrij had. Natuurlijk deed hij dat zelf. Hij kon heel goed minder zaken aannemen, maar dan kreeg hij dagen zoals deze. Dagen waarop hij niet wist wat te moeten doen. Ja, hij kon eens langer op bed blijven liggen, maar daar was hij het type niet voor. En langer in de sportschool hangen vond hij ook niet nodig. Precies genoeg tijd om zijn work-out af te ronden en even op te frissen, voordat hij terug naar huis zou gaan en daar in bad zou na stomen voor zijn spieren. Dat was zijn ideaal. Nu liep Caleb langs de buitenrand van het park. Hij was niet echt een parkganger, maar hij kon altijd even kijken of er nog wat te doen was. Soms waren er straatartiesten die wel wat konden, en soms was het helaas puur druk door mensen, of juist heel rustig en stil. Daar viel maar op één manier achter te komen. Caleb liep door tot hij bij één van de ingangen kwam van het park. De in- en uitstroom van mensen leek op het moment redelijk normaal. Op zijn gemak slenterde Caleb met zijn handen in zijn broekzakken naar binnen. Zonder een oordeel te vellen bekeek hij alle mensen die langsliepen of ergens zaten te kletsen of gewoon lagen te genieten van de zon.
|
|
UNDECIDED
I will not fall prey to society’s desire to turn girls into emotionally, insecure neurotics.
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 11:16:18 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 26, 2016 11:16:18 GMT -5
"Dat moet niet de bedoeling zijn." Het meisje keek met haar groene ogen naar een meisje wat aan het vervelen was tegen een jonger meisje. "Waar bemoei jij je mee?" Clementine zuchtte. "Je bent op openbare grond, dus als jij iemand mag 'pesten', dan mag ik daar iets van zeggen." Een vuist tegen haar schouder deed haar een stap naar achteren zetten. Ze wist niet dat ze iemand erbij had en vooral niet iemand die hard kon slaan. Een zachte kreun ontsnapte uit haar mond en ze wuifde richting het meisje dat ze weg moest gaan dat deed ze, het meisje draaide om en rende als het waren weg. Clementine deed hetzelfde, echter rende ze niet, maar probeerde ze zo rustig mogelijk te blijven. Ze keek achterom om te zien of ze haar volgde en dat deden ze. Maar dat was het moment dat ze tegen iemand aanbotste. "Sorry." Zei ze zacht en naar hem keek en vervolgens even achter zich naar de jongen en het meisje. Ze keken haar nog steeds aan alsof ze ieder moment op haar af konden springen. Een zucht, meer om zichzelf tot rust te krijgen. Ze mocht niet in de stress raken...
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 11:37:26 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 26, 2016 11:37:26 GMT -5
Kennelijk lette Caleb even niet goed genoeg op, want iemand botste tegen hem aan. Hij keek iets omlaag en zag een jonge vrouw met lichtbruin haar. Hoewel het door het zonlicht een rode gloed had. Ze mompelde een sorry, maar keek achterom in plaats van naar hem. Caleb volgde haar blik en zag een jongen en een meisje hun kant op lopen. Oh? Iemand werd lastig gevallen. Eens zien hoe dapper ze waren. 'Daar ben je!', zei Caleb vrolijk en sloeg een arm om de jonge vrouw heen. 'Ik dacht dat we bij de ingang hadden afgesproken.' Hij tilde met zijn vrije hand haar kin zijn kant op en drukte een lieve kus op haar voorhoofd. 'Trek in een ijsje?', vroeg hij alsof het serieus aan zijn vriendin vroeg. Terwijl hij de brunette zo in bescherming nam, hield hij met een schuin oog in de gaten wat de andere twee zouden doen. Als ze besloten om toch te gaan klieren, dan moest hij misschien iemand een dreun op zijn neus verkopen.
|
|
UNDECIDED
I will not fall prey to society’s desire to turn girls into emotionally, insecure neurotics.
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 12:24:17 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 26, 2016 12:24:17 GMT -5
Ze keek weer voor zich uit, wilde een knikje geven richting de man en vervolgens doorlopen. Maar toen ze omkeek naar hem, deed hij iets anders. Hij sloeg een arm om haar schouder heen, zei vrolijk dat ze er was en dat ze bij de ingang af hadden gesproken. Ze knikte in eerste instantie wat beduusd; had voor enkele tellen nodig om in de gaten te hebben wat er aan de hand was. Hij gaf haar een kus op haar voorhoofd en ze begreep het. Ze glimlachte dankbaar naar hem en voelde hoe de rust bij haar weer terugkwam. "Zeg tegen je bitch dat ze zichzelf met haar eigen zaken bemoeid!" De twee stonden op enkele meters afstand, maar leken toch stoer genoeg om hun mond open te trekken. Clementine keek om naar de jongen, hij zag er al uit als een vervelend ventje. "Als je stoer was, dan had je dat gewoon tegen mij gezegd. Ik sta er langs." Dit plezierde de jongen niet en het meisje wilde zijn arm vasthouden om hem tegen te houden. Maar de jongen rukte zichzelf los. "Je denkt dat ik niet stoer ben?" Met een lelijke lach op zijn gezicht kwam hij dichter naar haar toe. Hij had zijn vuisten gebald en als de jongen langs haar niet snel genoeg zou zijn, dan zal ze een vuist op haar kaak krijgen.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 12:37:05 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 26, 2016 12:37:05 GMT -5
Caleb trok een wenkbrauw op. Zijn bitch? De jonge vrouw naast hem reageerde er al op, maar het deed niets voor het humeur van de jongen die haar achterna zat. Toen hij daadwerkelijk dichterbij stapte, liet Caleb zijn arm al rustig van de brunette haar schouder glijden. De jongen haalde uit, maar Caleb was sneller. Hij greep de jongen bij zijn pols, en draaide zijn arm op zijn rug. Direct klemde Caleb zijn andere arm om de keel van de jongen. 'Weet je... Voordat je een grote bek opentrekt, of eraan denkt iemand aan te vallen. Zou je misschien eerst bij jezelf moeten nagaan of dat wel het juiste is om te doen. Nu begrijp ik dat denken niet je sterkste punt is, maar als ik jou was, zou ik er maar aan gaan werken.' Caleb trok even de arm om de keel van de jongen wat strakker. 'En werk tevens aan je manieren, jochie', sneerde hij neerbuigend. 'Dat jij tekortschiet tussen je benen, wilt niet zeggen dat je die frustratie op anderen moet uiten. Misschien moet je tegen je eigen "bitch" van een moeder zeggen dat ze jou aan een kortere lijn houdt, omdat je opvoeding nog niet echt is gelukt.' Caleb liet de keel van de jongen los en duwde hem vervolgens hardhandig naar het meisje dat kennelijk bij hem hoorde. Hij keek haar evengoed minachtend aan. 'Ga wat nuttigere dingen met je tijd doen', merkte hij wat dreigend op. Hij had misschien niet de grootste spieren, maar met kennis in zelfverdediging kwam hij aardig ver als het ging om vechten. Iets wat je als advocaat zeker kon gebruiken.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 13:47:44 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 26, 2016 13:47:44 GMT -5
De jongen trok wit weg. Blijkbaar had hij gehoopt snel genoeg te zijn om haar op zijn minst op haar gezicht te kunnen slaan. Clementine was dankbaar dat hij sneller was als de jongen. Hoewel ze het eens was met zijn woorden, wist ze niet hoe ze de hand op zijn keel vond. Wat dat betreft was zijzelf tot niks in staat en ze sloeg haar ogen dan ook neer toen ze daaraan dacht. Hoe graag ze ook terug wilde vechten, ze kon het niet. Haar lichaam was zwak en waarschijnlijk zal ze zichzelf hebben laten slaan. Terwijl dat ook niet goed was voor haar 'hart' was het in ieder geval beter als wegrennen of zichzelf te druk maken. De jongen werd weggeduwd en samen met het meisje verdwenen ze uit het zicht. "Dankjewel." Zei ze hem zacht en keek nu met haar groene ogen op. "Ik dacht dat ze alleen was, anders had ik wel beter opgepast met wat ik zei." Ze was opgelucht dat het 'gevaar' voorbij was. Hoewel ze mentaal goed kon nadenken en handelen. Wilde haar fysieke kant nog niet echt meewerken.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 14:06:11 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 26, 2016 14:06:11 GMT -5
Het vervelende stelletje rende maar gauw weg. Caleb wendde zich met een vriendelijke glimlach naar de jonge vrouw. 'Geen probleem. Maar wat heb je überhaupt gedaan dat zij zo op je reageerden?', vroeg hij verbaasd. 'En misschien wil je echt een ijsje? Maar meer als tegen de schrik?', stelde Caleb voor.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 14:52:08 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 26, 2016 14:52:08 GMT -5
"Ze waren een meisje aan het vervelen en ik zei enkel dat 'zoiets niet de bedoeling kon zijn'. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet goed praten." Zei Clementine. Ze was een stuk rustiger als net. "Het was werkelijk niks en de jongen had waarschijnlijk niet eens gehoord wat ik zei." Het was verrassend hoe snel mensen soms uit hun slof konden schieten. Dit zorgde er vaak genoeg voor dat Clementine als vreemd werd beschouwd. Zij moest simpelweg rustig blijven, anders zal ze de dood in de ogen kijken. "De schrik gaat wel." Zei ze met een gemeende glimlach deze keer. "Een ijsje kan ik niet afslaan, hoewel ik jou eerder zal moeten trakteren op een ijsje, het is fijn dat je zo snel reageerde." Zei ze hem met een lach, deze voor het eerst haar witte tanden onthulde.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 26, 2016 15:18:54 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 26, 2016 15:18:54 GMT -5
Caleb luisterde naar de reden. De twee van eerder waren dus al iemand aan het vervelen, en enkel omdat de brunette er wat van had gezegd, hadden ze hun pijlen op haar gericht? Het werd steeds erger met de samenleving. Iets wat ook evident was uit het feit dat zojuist niemand had ingesprongen, terwijl Caleb de jongen in een nekklem hield. Al was die zeker gerechtvaardigd. Die jongen had immers aangevallen. Caleb had enkel verdedigd. 'Fijn dat het wel weer gaat met de schrik', zei Caleb met een glimlach. Ze vond dat zij hem eerder moest trakteren omdat hij had geholpen? Daar moest hij iets om lachen. 'Niet bij iedereen zijn de normen en waarden al dood', merkte hij op. 'Het staat niet als de "redder" iets krijgt voor iets wat goed fatsoen heet. Het is mijn traktatie', verzekerde hij de brunette. Caleb bood haar zijn arm aan. Als zij die zou aannemen, dan zou hij met haar richting één van de drie ijskraampjes lopen die het park rijk was. Een gedachte dat die jongen hem waarschijnlijk nog eens nodig zou hebben, als hij op die geweldadige tour verder ging, kwam in Caleb op waardoor hij lichtjes moest grijnzen om zijn binnenpretje.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 14:24:34 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 27, 2016 14:24:34 GMT -5
Clementine luisterde naar hem, nog niet bij iedereen waren de normen en waarden dood... Daar zat misschien wat in, maar er was in deze stad genoeg om te weten dat het bij vele mensen wel zo was. Ze glimlachte naar hem en ergens moest ze hem gelijk geven. Hij hielp haar vast niet om iets te krijgen. Dat was nu in ieder geval wel duidelijk. Hij bood zijn arm aan en even keek ze of er genoeg mensen op de been waren in het park. Dat bleek het geval te zijn en ze accepteerde dat hij haar naar een ijskraampjes leidde. "Ik ben Clementine." Gaf ze haar naam, hopelijk deed hij hetzelfde. Het was handig om te weten met wie je een ijsje ging eten.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 16:04:12 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 27, 2016 16:04:12 GMT -5
Caleb wist uit persoonlijke ervaring dat bij de meesten hoffelijkheid dood was. Die mensen zat hij dan in zijn kantoor verschijnen. En het was aan hem persoonlijk de keuze of hij hen zou helpen of niet. Natuurlijk speelde in die zin geld zeker een rol. Wat dat betrof was Caleb ook niet echt een heilige, maar iemand die in zijn ogen te ver over de schreef was gegaan, hielp hij uit principe niet. De brunette nam zijn arm aan, en terwijl ze samen door het park liepen, stelde zij zich voor als Clementine. Caleb keek naar haar opzij. Hij glimlachte. 'Aangenaam Clementine. Ik ben Caleb', stelde hij zichzelf voor. 'Heb je vandaag ook vrij?', vroeg hij geïnteresseerd. Caleb was altijd slecht in inschatten of iemand werkte of nog op school zat. Sowieso als je het park zo rondkeek, zou je je gaan afvragen of er überhaupt nog mensen waren die werkten. Eenmaal bij het kraampje aangekomen, moesten ze helaas aansluiten in een redelijk lange rij. Al vond Caleb het 't wachten wel waard. Deze leek immers lekkere schepijs te hebben in plaats van de standaard commerciële voorverpakte ijsjes.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 16:47:47 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 27, 2016 16:47:47 GMT -5
"Aangenaam." Zei ze met een glimlach terug. Caleb, ze zal die naam onthouden. Hij vroeg of ze vrij had en ze knikte. Ze had vergeleken met de meeste van haar leeftijd, niet iedere dag les. Dit om te voorkomen dat alles haar teveel zou gaan worden. Zijzelf had aangegeven dat het niet erg zou zijn en dat ze het makkelijk aankon. Echter waren haar ouders er niet van overtuigd en hadden ze met de school kunnen regelen dat ze meer thuis mocht doen als de andere in haar klas. Natuurlijk werd dit niet altijd goed opgenomen door de andere en krijgt ze daarom vaak genoeg haat opmerkingen naar haar hoofd. Aangezien wat haar ouders doen iets te illegaal is, weet niemand eigenlijk wat ze echt heeft. "Ja, vandaag wel." Zei ze hem en keek hem bedenkelijk aan. Ook vrij.. Alsof het niet al teveel voorkwam bij hem. "Het klinkt alsof je vaak met je werk bezig bent. Hopelijk is dat positief." Zei ze met een lach naar hem en ondertussen spiekte ze naar het ijs wat ze hadden. Zoals ze vaak koos, werd het aardbei. Hoewel ze graag andere smaken proefde, bleef dat een van haar favoriet.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 17:05:11 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 27, 2016 17:05:11 GMT -5
Dat Caleb vaak bezig was met werk beaamde hij. 'Klopt, maar ik weet niet of je het positief kan noemen', antwoordde hij en krabbelde kort in zijn halflange zwarte haren. 'Al doe ik het mezelf aan', bekende hij. 'Ik beslis zelf welke en hoeveel zaken ik aanneem.' Ondertussen keek Caleb langs de rij om te zien welke smaken ze hadden. Hmn... Witte chocolade en stracciatella. Een goede combinatie. 'Wat doe jij normaal gesproken als je niet vrij bent?', vroeg hij, terwijl ze langzaam naar voren schoven.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 17:14:47 GMT -5 |
Post by Clementine on Aug 27, 2016 17:14:47 GMT -5
Hij beslist zelf hoeveel zaken hij aannam. Was hij dan op creatief vlak of was het zoals advocaten dat zeiden? Het was nog steeds vrij oppervlakkig en voordat ze hem de vraag kon stellen, vroeg hij al wat aan haar. "Dan ga ik naar school." Ja de meeste konden nog vertellen dat ze een bijbaantje hadden. Maar nee, dat was voor haar ook niet mogelijk. "Ik zit op het VWO in het vijfde jaar." Ja, ze liep wat achter en hoewel ze er niet van hield om te blijven zitten, kwam het vaak genoeg omdat ze weer iets had gedaan waarbij ze enkele weken in bed moest blijven liggen. In de eerste jaren hadden ze daar erg mee gezeten en hoewel ze er makkelijker mee om gingen in de latere jaren, is ze dus twee keer blijven zitten door de afwezigheid. "Wat voor 'zaken' neem je aan, als ik vragen mag?" Vroeg ze toen toch nieuwsgierig.
|
|
UNDECIDED
APPLICATION
PLOTTER
| |
| |
| |
PLAYED BY
USER IS ONLINE
| |
|
|
|
Aug 27, 2016 17:27:34 GMT -5 |
Post by Caleb on Aug 27, 2016 17:27:34 GMT -5
Dat ze nog op school zat, verbaasde Caleb enigszins. Hij had deze keer de leeftijd misschien erg verkeerd ingeschat. Vooral omdat het pas middelbaar was en niet al college of hoger. Op de vraag wat voor zaken haalde hij zijn schouders even op. 'Dat ligt er maar net aan. Het kan van alles zijn en hangt voornamelijk af wie er in mijn kantoor stapt. Ik ben advocaat, dus het is elke keer weer een verrassing wat er aan de hand is. Of niet. In sommige dingen zit gewoon geen zaak. Zoals mensen die een product of bedrijf willen aanklagen, terwijl ze zelf te stom waren om na te denken over hun actie.' Caleb moest iets lachen. Hij herinnerde zich nog een aanvraag van een vrouw die chocoladefabriek wilde aanklagen, omdat ze niet wist dat ze dik zou worden van chocolade eten. Het had niet op de verpakking gestaan, enkel dat er geadviseerd werd dat ze moest poetsen na het eten van chocolade. Caleb had haar zaak afgewezen. Het was er namelijk één die te belachelijk voor woorden was. De vrouw had toch doorgezet en had een zaak opgezet met haarzelf als haar advocaat. Ze had miserabel gefaald en moest de volledige kosten van de rechtszaak betalen aan de winnende partij.
|
|